zaterdag 20 mei 2017

Even tussendoor.

Overmorgen gaan mijn echtgenoot en ik een weekje naar Nederland, een paar dagen fietsen langs de Maas in Limburg, en daarna een bruiloft. Aangezien we zondag 28 mei terugrijden en die dag net de maan weer gaat dalen geef ik jullie alvast de eerst 4 dagen door, ik denk dat ik namelijk bij thuiskomst weer veel werk zal hebben in de tuin, gras maaien, planten terugknippen, planten verspenen enz. enz.

Zondag 28 en maandag 29 (tot 10.13) bloemdagen.
Tulpen, narcissen en hyacinten uit de grond halen, mits het blad goed geel is, en als het nodig is dat alles een keer uit elkaar gehaald wordt, in mijn tuin worden tulpen na verloop van tijd van die bossen, ik vind een solitaire tulp veel mooier, dus eens in de zoveel jaar gaan ze eruit, het is niet zo dat ik sta te springen van blijdschap als ik eraan begin, maar ja..... gelukkig dit jaar heb ik geen tijd!!!

Maandag 29 (vanaf 10.13) en dinsdag 30 bladdagen.
Bladgroenten zoals sla, snijbiet uitdunnen of verplanten, Koolsoorten planten.

Woensdag 31 mei graan/fruitdag.
Helaas mag er op deze dag weinig gedaan worden, niet tuinieren van 8.50 uur tot 19.05 uur maar daarna kan er eventueel nog fruitgroenten geplant worden, zoals tomaten, courgettes, komkommers, meloen paprika's, pepers, pompoenen en ananaskers.  

Deze irissen staan langs de noordmuur van ons huis en ze zijn zo mooi dit jaar, bijna niet te geloven dat ik ze er vorig jaar allemaal uit wilde trekken, met dat koude, natte voorjaar zagen ze er toen niet uit, gelukkig ben ik dat helemaal vergeten! De muur moet nog afgevoegd worden, dat gaat dit jaar nog gebeuren, a.s. najaar ga ik er hortensia's en een rambler roos tussen planten.

Heel veel tuinplezier!

Oda. 

Geen opmerkingen: