woensdag 28 november 2012

agenda 30 nov. t/m 12 dec.

Er valt behalve enig opruimwerk niet veel te beleven in de tuin, ik heb alle gedroogde resten van de pronk- en sperciebonen opgeruimd, die laat ik altijd langs betonijzer groeien, heel decoratief maar al die gedroogde takken van dat ijzer afhalen is minder leuk, ondertussen heb ik nog wel wat zaden verzameld, o.a. van
 'lady di', de pronkboon die behalve schitterend mooie bloemen, heerlijke bonen ook hele mooie zaden levert, zie foto.
Ik wilde nog een aantal rozen verplanten maar daar heb ik van afgezien omdat ze nog teveel in blad zaten, de komende dalende maan moet het lukken, tenminste als het niet gaat vriezen en helaas ja..... vanaf morgennacht schijnt dat wel te gaan gebeuren.

Goed de komende periode kan er verplant, geplant en gesnoeid worden.
Bloeiende struiken, rozen en vaste planten op bloemdagen.
Bladstruiken, zoals buxus, bomen, bladplanten zoals hosta's en grassen op bladdagen,
Fruitbomen/struiken op fruit/graandagen.

Vrijdag 30 nov., vrij. 7 dec.(vanaf 12.29), zat. 8, zon. 9 en maandag 10 (tot 12.53) worteldagen.
Zaterdag 1, zondag 2, maandag 10 (vanaf 12.53) en dinsdag 11 bloemdagen.
Maandag 3, dinsdag 4 en woensdag 12 bladdagen.
Woensdag 5, donderdag 6 en vrijdag 7 tot 12.29 uur fruit/graandagen.

Let op:
Dinsdag 11 niet tuinieren na 11.50 uur.
Woensdag 12 niet na 19.10 maar dat is sowieso lastig deze tijd van het jaar.  

Deze donkere dagen voor kerst toch nog lekker van de tuin genieten en omdat alles weer kaal is van de gelegenheid gebruik maken om goed te kijken wat er evt. veranderd kan worden.

Oda. 
  
 

Geen opmerkingen: