maandag 15 april 2019

Agenda 12 t/m 24 april

Het is maar goed dat ik vorige keer al enkele dagen van deze dalende maanblog heb vermeld want ik was inderdaad niet op tijd terug uit Nederland. Ik was bij vandaag 14 april gebleven en ga nu dus verder met morgen 15 april. Verder houd ik het het deze keer kort want onze computer heeft kuren en mijn echtgenoot heeft een dag of drie op het dak gezeten om zes zonnepanelen te monteren, dus die laat ik maar even met rust, zit nu op m'n telefoon te frutten en dat werkt echt niet, dus alleen de datums.

Maandag 15 en dinsdag 16 graan/fruitdagen.
In de wat mildere streken fruitgroenten zoals aubergines, paprika's, pepers, tomaten, courgettes, meloenen en komkommers buiten in de volle grond planten, anders in kas of bak planten.
Bij mij gaan de tomaten in ieder geval in de kas in de volle grond. Aardbeien, bessen en frambozen kunnen nu ook nog geplant worden.

Woensdag 17, donderdag 18 en vrijdag 19 worteldagen.
Late aardappels poten. Vroeg gezaaide prei buiten uitplanten en de in maart gezaaide bietjes en worteltjes uitdunnen, de wortels tijdens de schemering want dan is de wortelvlieg minder actief.

Zaterdag 20 en zondag 21 bloemdagen.
Voorgezaaide éénjarigen in potjes verspenen, de wat sterkere kunnen in de volle grond. Uitgebloeide bloemstruiken zoals forsythias snoeien en eventueel nog wat vaste planten scheuren en verplaatsen.
Een begin maken met het verpotten van de potplanten. De in februari gezaaide bloemkool buiten planten.

Maandag 22 en dinsdag 23 (tot 18.04) bladdagen.
Slaplantjes uitdunnen en of verspenen. Groenblijvende heggen, zoals buxus, lonicera en taxus snoeien.

Dinsdag 23 (vanaf 18.04) en woensdag 24 graan/fruitdagen.
Zie hierboven 15 en 16 april.

Let op!
Deze keer geen beperkingen!

Heel veel tuinplezier!

Oda.




Geen opmerkingen: