zondag 6 mei 2012

alle begin is moeilijk

Ja hoe begin je een blog, ik ( Oda ) heb eigenlijk geen idee, heb zoiets nog nooit gedaan maar alle begin is moeilijk dus dit ook.
Zelf tuinier ik sinds 3 jaar met de maan en dat bevalt goed, de planten kiemen sneller, groeien beter en bewaren beter, ook belangrijk!
Verder brengt het struktuur in alle chaos die het tuinieren toch wel met zich meebrengt en als je nu nog niet overgehaald bent, het is ook goed voor je rug, goed voor je rug waarom?
Omdat je soms bijna niets mag doen in de tuin, er zijn zelfs dagen dat je helemaal niets mag doen!
Op zulke dagen kijk ik veel naar m'n planten en zie ik wat ik het volgende jaar anders wil doen of juist niet.
Het is mijn bedoeling dat dit een praktische blog wordt, dus niet allerlei verhalen over maanstanden enz. maar ik publiceer wekelijks wat en wanneer je kunt zaaien,(ver)planten, snoeien en oogsten.
Dit is vooral erg handig voor al die tuinierders die daar geen tijd voor hebben want stiekem steek je hier toch veel tijd in.
Enfin morgen volgt het programma voor de komende week!



1 opmerking:

Anoniem zei

Ben trots op je hoor mam! Dit is echt heel handig! Groetjes Jiska