donderdag 22 juli 2021

Agenda 23 juli t/m 5 augustus.

Ik weet het de maan is vanavond om 17.09 uur gaan stijgen en het is nu inmiddels 10 uur 's avonds. Ik ben een dag of 4 in Nederland geweest om mijn dochter met haar twee kindjes op te halen, en tegelijkertijd heb ik natuurlijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een aantal vriendinnen te bezoeken. Eenmaal weer in Grenois kwam dezelfde dag nog een Franse vriendin van mijn dochter met haar jongste dochter, dan heb je het dus ineens zomaar ontzettend druk, gelukkig hoef ik helemaal geen water te geven, want het had hier elke dag dat ik weg was geregend, maar m'n blog schrijven...... sorry, sorry, sorry daar kom ik nu pas aan toe.

Vrijdag 23 graan/fruitdag.
Veel valt er niet te zaaien, maar zelf ga ik toch proberen in de kas nog proberen komkommers te zaaien, wie weet kan ik op die manier het seizoen verlengen.

Zaterdag 24 en zondag 25 worteldagen.
Ramenas zaaien.

Maandag 26 en dinsdag 27 bloemdagen.
Tweejarigen zoals akeleien, vergeet-mij-nieten, viooltjes zaaien, ook éénjarigen zoals zonnebloemen, cosmea en zinnia's kunnen nog gezaaid worden om gaten op te vullen.

Woensdag 28, donderdag 29 en vrijdag 30 bladdagen.
Late najaarsgroenten zoals roodlof, groenlof, veldsla en andijvie zaaien.

Zaterdag 31juli en zondag 1 augustus graan/fruitdagen.
Zie hierboven 23 juli.

Maandag 2, dinsdag 3 en woensdag 4 worteldagen.
Zie hierboven 24 en 25 juli.

Donderdag 5 augustus bloemdag.
De dag gewoon bij de volgende dalende voegen, lekker allerlei plantjes zoals geraniums, roosjes, lavendel, salie, rozemarijn enz. stekken.

Let op!
Niet tuinieren 2 augustus niet voor 14.40 uur en 3 augustus niet voor 10.00 uur.

Heel veel tuinplezier!

Oda.

Geen opmerkingen: